Sådan kan du takle vrede fra andre eller fra dig selv…

 

Når dit barn, partner, ven eller en fremmed reagerer med vrede, irritation eller jalousi, er vedkommende ude af sig selv. Hun (eller han) har mistet kontakten til sit hjerte, til den del i hende der forbinder sig kærligt til andre mennesker. Hun er lost. Hun har skabt kontakt til den del af hende, som tror på mangelfuldhed, kamp og uretfærdighed. Den del som mange kalder det lille frygtsomme ego.

Når hun har mistet kontakten til hendes hjerte, har hun brug for at du SER og MØDER hende fra dit hjerte. At du ser hvem hun ER inde bag det lille frygtsomme ego. Hun har brug for, at du bliver i hjertet og kun handler derfra.

 

 

Den lille prins

 

 

Mange oplever, at når en anden reagerer med følelser som ikke er positive og kærlige, så ryger de selv med ind i det lille frygtsomme ego og handler derfra. De mister selv kontakten til dem selv, til deres eget hjerte. Derfra er det umuligt at møde hinanden med respekt og kærlighed. Derfra kan du ikke skabe fred og ro, hverken i dig eller den anden.

Du kan ikke hente et menneske tilbage til sig selv ved at handle fra et sted, hvor du selv er udenfor dig selv. Du kan hente et menneske tilbage til sig selv ved at blive i dig selv og forblive i kontakten til dit eget hjerte.

Grunden til at det er så svært for mange, at blive i sig selv, når andre reagerer med følelser som ikke umiddelbart er kærlige og positive, er fordi at de endnu ikke har lært at rumme og accepterer alle følelser i sig selv. Det er fordi de ser følelser som vrede, ked af det hed, jalousi og irritation som værende følelser, der er forkerte. Ingen følelser er forkerte, men hvis du ikke selv er blevet elsket og rummet i disse følelser som barn, kan det være svært at rumme og elske dig selv og andre, når de har dem.

Prøv næste gang du mærker sådan en “forkert” følelse hos dig selv at blive hos dig selv. Bliv stille med dig selv og fortæl dig selv denne sætning. Gentag den gerne flere gange:

 

~ Det er okay at du er vred (eller anden følelse) lige nu, jeg elsker dig stadig lige højt. ~

 

Den samme sætning kan du bruge på dine nærmeste, når de reagerer med “forkerte” følelser.

 

Tillad følelser at være følelser, som er dukket op i dig for at fortælle dig noget og som ligeså hurtigt kan fordufte igen, når du rummer at de (også) er en del af dig. 

 

Jeg ønsker dig en smuk og kærlig dag <3

 

 

Kommentarer

kommentarer

Skriv en kommentar